Szukaj wg samochodu

CZYSZCZENIE SZYB

CZYSZCZENIE SZYB 

Podkategorie

  • Mechanizm wycieraczek

    Co to jest mechanizm wycieraczek i gdzie się znajduje ?

    Mechanizm wycieraczek składa się z połączeń przenoszących energię z silnika wycieraczek do ramion i jest integralnym elementem układu czyszczenia szyb. W większości pojazdów mechanizm znajduje się u podstawy szyby pod osłoną tak by nie był widoczny i narażony na działanie czynników zewnętrznych. Dzięki temu mechanizm działa cicho.

    Objawy uszkodzenia mechanizmu wycieraczek

    Mechanizm wycieraczek jest najczęściej psującym się elementem układu czyszczenia szyb i może wymagać wymiany z wielu powodów. Wraz z upływem czasu mechanizm zużywa się co najczęściej objawia się skrzypieniem i trzaskami podczas pracy. Często spotykanym problemem są uszkodzenia powodowane wymuszaniem ruchu na wycieraczce przymarzniętej do szyby. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku obfitych opadów śniegu lub gdy na szybie osadza się duża ilość brudu.

    Złamany bądź uszkodzony mechanizm noże uniemożliwiać lub ograniczać pracę wycieraczek co może stanowić niebezpieczeństwo dla Ciebie i innych. Dlatego też w przypadku awarii mechanizmu zaleca się jego niezwłoczną wymianę.

    Samodzielna wymiana mechanizmu wycieraczek

    Samodzielna wymiana mechanizmu wycieraczek może stanowić wyzwanie gdyż niezbędne jest specjalne narzędzie do zdemontowania ramion. W większości przypadków konieczny również będzie demontaż osłony. Po wykonaniu tych dwóch kroków pozostaje jedynie wyjęcie starego mechanizmu i zastąpienie go nowym. Procedura różni się z zależności od modelu.

  • Pompka spryskiwaczy

    Co to jest pompka spryskiwacza i gdzie się znajduje ?

    Pompka spryskiwacza jest urządzeniem napędzanym przez mały silniczek elektryczny i zazwyczaj jest zlokalizowana przy zbiorniku z płynem, którego położenie zależy z kolei od modelu pojazdu (zazwyczaj w okolicy chłodnicy). Czasem zdarza się że pompka zamontowana jest do silnika wycieraczek, który można znaleźć poniżej wycieraczek pod maską.

    Pompka spryskiwacza jak sama nazwa wskazuje jest odpowiedzialna za pompowanie płynu ze zbiorniczka przez wężyki do dysz które spryskują szybę. Następnie płyn rozprowadzany jest po szybie przez wycieraczki, które usuwają zanieczyszczenia. Pozwala to nie tylko w łatwy sposób wyczyścić szybę bez konieczności wysiadania z auta, ale także zachować widoczność unikając zagrożenia.

    Objawy uszkodzenia pompki spryskiwacza

    Jeśli włączenie spryskiwacza nie powoduje spryskania szyby płynem lub strumień płynu jest słaby może czas zastanowić się nad wymianą pompki. Przepływ płynu spryskiwacza może być zakłócany z wielu powodów, więc najlepszym wyjściem jest sprawdzenie całego układu. Po pierwsze upewnij się że dysze nie są zatkane, a wężyki nie są pofałdowane, nie przeciekają i nie są zablokowane. Następnie sprawdź czy zbiorniczek z płynem jest pełny i nie ma żadnych wycieków. Jednym ze sposobów upewnienia się czy wina leży po stronie pompki jest uruchomienie jej przy zgaszonym silniku. To pozwoli wsłuchać się czy silniczek pompki działa. Jeśli silniczek nie działa możesz sprawdzić go za pomocą woltomierza by stwierdzić czy otrzymuje napięcie. W przypadku gdy do pompki dociera odpowiednie napięcie w momencie gdy jest ona uruchomiona poprzez panel przełączników ale układ nie pompuje płynu mamy pewność że czas wymienić pompkę spryskiwacza.

    Jest wiele czynników które mogą przyczyniać się do awarii pompki spryskiwacza. W miarę upływu czasu uszczelki wewnątrz pompki mogą się zeschnąć powodując spadek ciśnienia i uniemożliwiając odpowiednie spryskiwanie. Ponadto zbyt częste uruchamianie spryskiwacza bez napełnionego zbiorniczka płynu może powodować zacieranie się uszczelek. Co więcej, używanie zwykłej wody (która zamarzając zwiększa swoją objętość) zamiast płynu może powodować uszkodzenie wewnętrznych elementów pompki. Istnieje również ryzyko przepalenia silniczka pompki poprzez bardzo częste użytkowanie.

  • Silnik wycieraczek