Czujnik położenia wałka rozrządu jest kluczowym elementem jeśli chodzi o odpowiedni momentu zapłonu silnika. Zazwyczaj stosowany jest on w pojazdach wyposażonych w zapłon bezrozdzielaczowy. Czujnik położenia wałka rozrządu jak łatwo się domyśleć połączony jest z wałkiem rozrządu....
Czujnik położenia wałka rozrządu jest kluczowym elementem jeśli chodzi o odpowiedni momentu zapłonu silnika. Zazwyczaj stosowany jest on w pojazdach wyposażonych w zapłon bezrozdzielaczowy. Czujnik położenia wałka rozrządu jak łatwo się domyśleć połączony jest z wałkiem rozrządu. Gdy wałek się obraca magnetyczny element w jego wnętrzu obraca się razem z nim wytwarzając sygnały elektryczne, które są wychwytywane przez czujnik i następnie przekazywane do elektronicznego modułu sterującego pojazdu lub komputera by ten znał pozycję wałka.
Wałek (lub wałki w zależności od modelu silnika) rozrządu obraca się otwierając i zamykając wlot i zawory wydechowe. Odbywa się to w celu wpuszczenia mieszanki paliwowo-powietrznej do tłoku umiejscowionego w każdym cylindrze i zapalenia jej. Informacja o tym które zawory są otwarte pomaga komputerowi w odpowiednim momencie aktywować wtryskiwacze paliwa i świece zapłonowe.
Niektóre silniki posiadają dwa lub więcej czujników (po jednym na każdy wałek rozrządu). Z kolei inne posiadają tylko jeden czujnik niezależnie od liczby wałków. Zazwyczaj czujnik zlokalizowany jest na głowicy cylindra silnika.
Jako że czujnik położenia wałka rozrządu dostarcza informacji o układzie zapłonowym, jego usterka wiąże się z problemami z tymże układem. Jeśli komputer nie jest poinformowany które zawory są otwarte lub kiedy dokładnie otwierają się i zamykają, nie jest w stanie kierować poprawnie wtryskiwaczami paliwa i świecami zapłonowymi. Wiąże się to z różnego rodzaju problemami, na przykład warkotem i nierówną pracą silnika, a także przerwami w zapłonie. Może być to również przyczyną problemów z przyspieszeniem i wydłużenia odpalania silnika zwłaszcza w niskich temperaturach. W najgorszym wypadku komputer może wcale nie aktywować wtryskiwaczy paliwa i samochód po prostu nie odpali. Jeśli problem osiągnie ten poziom konieczna jest wymiana czujnika.
VOLVO;S40 I (VS) (07.1995 - 12.2003);1.8 i;03.1998;12.2003;1834;125;92;Petrol;B 4184 SM;|$|VOLVO;S40 I (VS) (07.1995 - 12.2003);1.8 i;06.2001;12.2003;1834;122;90;Petrol;B 4184 SJ;|$|VOLVO;V40 kombi (VW) (07.1995 - 06.2004);1.8 i;03.1998;06.2004;1834;125;92;Petrol;B 4184 SM;|$|VOLVO;V40 kombi (VW) (07.1995 - 06.2004);1.8...
dostępny
VW;BORA (1J2) (10.1998 - 05.2005);1.4 16V;03.2000;05.2005;1390;75;55;Petrol;AHW;|$|VW;BORA (1J2) (10.1998 - 05.2005);1.6 16V;05.2000;05.2005;1598;105;77;Petrol;AUS;|$|VW;BORA kombi (1J6) (05.1999 - 05.2005);1.4 16V;09.2001;05.2005;1390;75;55;Petrol;BCA;|$|VW;BORA kombi (1J6) (05.1999 - 05.2005);1.6 16V;02.2000;05.2005;1598;105;77;Petrol;AUS;|$|VW;CADDY II...
dostępny
XXX;XXX (01.1900 - 01.1900);XXX;01.1900;01.1900;0;0;0;;XXX;|$|
dostępny