Szukaj wg samochodu

Silnik krokowy

Silnik krokowy

Co to jest silnik krokowy i gdzie się znajduje ?

Silnik krokowy pozwala by powietrze dostawało się do silnika w trakcie hamowania lub gdy pozostawimy auto na biegu jałowym. Podczas przyspieszania strumień powietrza jest kontrolowany przez przepustnicę. Gdy przepustnica nie jest aktywna płytka pozostaje zamknięta i dopływ powietrza do silnika jes...

Co to jest silnik krokowy i gdzie się znajduje ?

Silnik krokowy pozwala by powietrze dostawało się do silnika w trakcie hamowania lub gdy pozostawimy auto na biegu jałowym. Podczas przyspieszania strumień powietrza jest kontrolowany przez przepustnicę. Gdy przepustnica nie jest aktywna płytka pozostaje zamknięta i dopływ powietrza do silnika jest zablokowany. Oczywiście silnik potrzebuje powietrza do spalania paliwa, więc konieczne jest swego rodzaju „obejście” które wpuszczałoby powietrze w momencie gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Role tego „obejścia” pełni właśnie silnik krokowy.

Elektroniczna jednostka kontrolna dzięki informacjom z różnych czujników jest w stanie kontrolować silnik krokowy by ten we właściwym momencie wpuszczał powietrze do silnika. Umożliwia to odpowiednią pracę silnika na biegu jałowym i utrzymanie właściwych obrotów. Jeśli silnik krokowy nie działa poprawnie silnik na biegu jałowym może pracować nierówno lub gasnąć.

W pojazdach z wtryskiem paliwa silnik krokowy jest zazwyczaj zamontowany bezpośrednio na przepustnicy bądź znajduje się blisko niej, natomiast w starszych samochodach gaźnikowych można go znaleźć na cięgnie przepustnicy.

Po czym poznać że silnik krokowy wymaga wymiany ?

Jest wiele objawów po których możemy wnioskować, że coś dzieje się z silnikiem krokowym. Jak łatwo się domyśleć po przeczytaniu pierwszej części tekstu, usterkę silnika krokowego zazwyczaj zwiastują problemy z pracą auta na biegu jałowym. Przeważnie objawia się to szarpaniem, trzęsieniem i wibracjami pojazdu. Jeśli problem narasta spada liczba obrotów silnika na minutę i silnik gaśnie po zatrzymaniu się. Prostym sposobem na sprawdzenie czy przyczyna tkwi w silniku krokowym jest delikatne wciśnięcie pedału gazu gdy obroty zaczynają spadać. Jeśli wrócą na normalny poziom i znów zaczną spadać może to oznaczać problem z silnikiem krokowym. Prawidłowa liczba obrotów na biegu jałowym zależy od silnika, ale zazwyczaj mieści się pomiędzy 600 a 1000 obrotów na minutę.

Najczęstszą przyczyną problemów z silnikiem krokowym jest zator z brudu, rdzy lub odkładającego się oleju. Sprawia to że silniczek niewłaściwie otwiera się i zamyka. Również silnik i przewody znajdujące się w środku mogą z upływem czasu zużyć się i spowodować awarię.

Więcej

Silnik krokowy Jest 167 produktów.

na stronę
Pokazuje 1 - 21 z 167 elementów
Pokazuje 1 - 21 z 167 elementów